jacquelineripman

Alla inlägg under april 2010

Av Jacqueline Ripman - 27 april 2010 14:27

Fick vara hemma från skolan idag för att mamma och min styvpappa skulle gå på begravning och då fick jag vara hemma med mina sjuka systrar :) Wendela har feber och Miranda har lyckats få blodförgiftning i benet. 

Lagade nyss fiskpinnar med pasta asgott! 


Jag vet inte om min brorsa har slagit i huvudet eller om han helt plötsligt har fattat att man ska vara snäll mot sin storasyster men han tog moppen till kiosken och köpte choklad och cola till mig och dessutom BJÖD han på det!

Ibland är han faktiskt världens bästa lillebror <3


Ska ut och springa tror jag men skriver kanske sen.

Kisses /J


''älskar dig nu och föralltid,  Daniel Oskar Augustsson''

Av Jacqueline Ripman - 26 april 2010 19:32

Hejsan,

älskar vädret som varit idag, håller verkligen tummarna för att det ska hålla sig till valborg! annars blir jag lite ledsen i ögat känner jag..

Haft restaurang kök idag, as jobbigt. Inte min grej direkt men får väl överleva dom sista veckorna som är kvar till jag verkligen får gå min riktiga linje i tvåan. 

Är lite smått nervös också inför engelska NP på onsdag! Får jag inte godkänt så får jag gå om kursen, och engelska A är något jag vill och borde kunna få slippa i höst. 


Aja, efter skolan gick jag och Agnes runt i stan, vi letade som galningar efter nånting att ha på sig på valborg men hittade ju ingenting. Äh jag tar det jag hittar för studiebidraget på torsdag! 

Kom hem för cirka en timme sen, ska nog ta något att äta nu. 

Slänger in en bild på min söta lillebror som mamma klippte idag haha :) 

/ J


  

Av Jacqueline Ripman - 24 april 2010 17:14

Gud vilket fint väder det är ute! Ska snart ut och utnyttja det med Matilda, mys.

Har varit duktig idag, storstädade hela mitt rum och rensade min garderob. Tog en liten paus och åt älskade ravioli  haha. 

Helt tomt i min garderob nu iallafall. Men jag ska införskaffa lite kläder för studiebidraget som kommer i veckan! Dock ska jag bara jaga på rean, det är det enda jag har råd med! En sak jag måste sluta med är att köpa nya toppar, klänningar osv för varenda fest, jag använder dom bara en gång också.. Nej från och med nu lovar jag mig själv att använda dom minst två gånger iallafall...


''Jag vet att jag är svår att leva med, men förlåt för allt jag har gjort. Eller borde ha gjort. Förlåt för allt jag har sagt. Eller kommer att säga...''

/ J

Av Jacqueline Ripman - 24 april 2010 10:36

Gårdagen var nice, färgade håret (dock as fult) lade ner 1300 kr på det så det var lite synd.. sen  gick jag hem med nenne och åt lite :) 


Jocke kom senare och då drog vi ner till byn och köpte lite svull hihi. Älskling sov hos mig också, men nu är han och jobbar och jag funderar på att dra till stan med mamma och shoppa lite. 


   


  

jag älskar dig

Av Jacqueline Ripman - 22 april 2010 17:50

.. vad jag inte orkar med det här jävla pissvädret. Och det värsta av allt - det snöar!

Det är april och jag trodde att jag snart skulle få ta fram bikinin och steka under solen.

Och jag ber till gudarna att SMHI har fel angående prognosen för valborg, då skulle kanske mitt snälla jag börja komma ut igen.


Nej ska sluta skriva nu, annars blir jag bara ännu mer irreterad haha.


/J




...

Av Jacqueline Ripman - 20 april 2010 20:49

Var bara tvungen att lägga upp en bild från i sommras på mig och Matilda, vi båda var nog lite smått onyktra när bilden togs men den är så jävla ful att den blir skön haha!

                    

                                      Haha, midsommar 09... Saknar!  

Av Jacqueline Ripman - 20 april 2010 19:51

Men jag ska fan börja hålla bloggen nu asså!

Åt nyss en gryyymmt god potatis sallad som var MUMS =)


Mycket med skolan nu, lite ångestoch tankar ''är det här verkligen en linje för mig?'' Men jag orkar inte byta... Är 92a, pallar inte gå med 94orna!

Plus att jag kan ju liksom utbilda mig till något annat efter skolan :) jobbigt bara att stå i köket fast man verkligen inte vill ha nånting alls med restaurang att göra. Mne i tvåan hoppas jag att det känns bättre!

Gäller ju bara att jag pluggar upp mina betyg nu, ig varningar är inte roliga..


Anywaay, på fredag kommer lönen!! yey, fast 1200 är inte så mycket att hänga i granen men det räcker iallafall till ett besök hos frissan :D

och snart är det studiebidrag och valborg också, så jävla taggad.

Gäller bara att hitta nånting att ha på sig. Äsch det löser sig säkert.


Jag har fruktansvärt dåligt samvete också för en sak.. Orkar inte säga. Men allt jag kan säga är att jag vet fan inte vad det är med mig.. Förut vågade jag aldrig öppna käften och säga som jag tyckte. Jag levde på vad andra tyckte var snyggt, tyckte & tänkte.. Det är ju iförsig inte alls bra men nu känns det som att jag fått i mig liiiite för mycket luft, lätt irreterad, sur för minsta lilla sak. Fattar inte att mina vänner och pojkvän står ut med mig så som dom gör <3kärlek till er.

Kan bero på mina p-piller, stress eller bara för att folk kanske är lite smått störda. Äh beror nog på allt det där.

Men ska sluta dampa för minsta lilla sak, även om folk kan vara lite konstiga ibland.


Jag ska bli snäll, ännu coolare & givmildare. ''Sommarlöfte'' kan vi kalla det..

Jaja, nu blev det här ett satans långt inlägg men skulle bara skriva av mig lite.

Ska göra mig en kopp te, bänka mig framför DH och sedan ringa Klipphörnan.

Slänger in en bild från en tid jag saknar lite då och då.

   

9an, känns så länge sen!


Ni får ha det bra, pusseli!  







Presentation

Jacqueline

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards